مدل های چادر زنانه و دخترانه
نوشته شده توسط : علی

 

❤ مدل چادر جوریه که امکان رو گیری عالی داره و پوشش همه بدن کامل انجام میشه. کارشناسان جلابیب بخش عمده ای از بررسی های خود را به انتخاب پارچه اختصاص می دهند تا پارچه هایی را بیابند که : ضخامت لازم مورد نظر جلابیب را داشته باشد و به هیچ وجه سایه بدن را مشخص نسازد، پرز ندهد، رنگ مشکی قابل قبولی داشته باشد و مشکی بماند و حتی الامکان با رعایت موارد گفته شده برای شستشو، نیاز به اتوکشی نداشته باشد و از همه مهمتر قیمت مناسبی برای عرضه به مشتریان محترم داشته باشد. دومین مورد دارا بودن کاپ بر روی سر که حالت یک هد در روی پیشانی می باشد و باعث می شود چادر خیلی راحت در روی سر قرار گرفته و به هیچ وجه موها نمایان نشود. و همچنین دارا بودن نقاب که با دو دکمه به خود چادر متصل است که در صورت تمایل به جای مقنعه و یا در حالت پوشیه بسته شود و حجاب فوق العاده ای را فراهم می آورد و در صورت عدم تمایل به استفاده داخل چادر قرار گرفته و به هیچ وجه دیده نمی شود.

خرید چادر

 

چادر اماراتی با توجه به اندامی بودن نسبت به دیگر مدل های عربی و راحتی بسیار خوب در نزد خانم های جوان مخصوصا دانشجویان و دانش آموزان مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. این چادر به چادر عربی شباهت دارد و اندازه مچ آن 10 سانتیمتر است که جای آستین را گرفته است. چادر ساده، سر و تمام اندام را می پوشاند، دوختی آسان و اندازه گیری ساده دارد. چادر ساده ایرانی برای این افراد با اندام توپر مناسب است. شاید بتوان گفت همان برای دانشجوها مناسب است. در ادامه میران محاسبه پارچه لازم متناسب با قد هر فردی را خواهیم گفت. چادر صدف: طرح منحصر به فرد خانه حجاب صدف مناسب برای افرادی که به دنبال چادر راحت، سبک با پوشش عالی هستند، میباشد. اگر به دنبال چادر سبک عربی با این جنس هستید ، میتوانید چادر بحرینی تریزا را ببینید. چادر اماراتی از دسته چادرهای سبک عربی می باشد چادر اماراتی همانگونه که از نامش مشخص است یکی از انواع چادرهای عربی ویژه کشور امارات و کویت می باشد. از نظر گشادی شبیه به چادر عربی اصیل میباشد.

چادر ملی

 

چادر حسنی یکی از اصیل ترین چادر های ایرانی می باشد که از دو قسمت تشکیل شده است که از پشت بهم وصل می باشند قسمت اول که شامل دستکهای چادر می باشد و تا زانو پایین می آید و بوسیله کش روی سر ثابت میشود قسمت پایین چادر حسنی که شبیه دامن بوده و بوسیله بند هایی به پشت کمر بسته می شوند و وزن چادر را تا حدود زیاد کم میکنند. اگر بخواهید بدون درز باشد، پارچه ای با عرض حداقل ۱۸۰-۱۷۰ سانتیمتر مورد نیاز است، در غیر این صورت تکه پایین آن باید جداگانه وصل شود تا طول مدل از قسمت پشت سر تا پشت پا مهیا شود. مدل کلی چادر صدفی شبیه چادر لبنانی است، با این تفاوت که در بالای سر آن مقنعهای و یا چانه دارد و از جلو زیپ میخورد. پس اگر در عراق از عَبایی که بر تن خانم عراقی بوده خوشتان آمده است، باید بگویم که در ایران به دنبال آن نگردید، چون آن دوخت مختص عراق است. نکته مهم این است که این پارچه برخلاف برخی از کن کن ها نخ کش نمی شود و همچنین ایستادگی زیبایی بر تن دارد.

چادر لبنانی

 

نکته : موقع برش پشت و جلو، چون عرض پارچه چادری کم است ، آستین ها کامل در نمی آید. چادر کمری حُسنا، نمونه به روز شده چادر قجری می باشد تفاوت عمده چادر حسنا با چادر قجری در دو بخش اصلی می باشد ابتدا اینکه با توجه به استفاده از پارچه های با عرض زیاد پشت چادر دوخت ندارد و نکته بعد اینکه دستک های جلو چادر با توجه به عرض پارچه بلندتر بوده و به دامن چادر متصل است. امکان استفاده از کیف در زیر چادر مقدور است. امتیازات ویژه چادر بیروتی را میتوان به شرح زیر بیان داشت: اول این مورد که جلوی چادر بر روی هم قرار گرفته و از یک طرف با کش تعبیه شده که در بازوی مقابل قرار گرفته و از طرف دیگر با دکمه مخفی بسته میشود. تا هم در مراسم عقد و نامزدی مورد استفاده عروس قرار بگیرد و هم به عنوان چادر نماز بعد ها به سجاده عروس خانم برود و این پیوند زمینی جلوه ای آسمانی بگیرد. قسمت بالای سر با نقابی که دارد جلوه زیبایی به ایست چادر می دهد، نقاب توسط کش روی سر نگه داشته میشود، این چادر آستین ندارد و یه یک مچی به اندازه ۱۰سانتی متردارد که برای ما کار ساق را انجام داده و پوشش کاملی دارد.

چادر دانشجویی





:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: